Wczytywanie strony
x Ta strona wykorzystuje pliki cookies m.in. do celów statystycznych. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki.
Terapia integracji sensorycznej
Dla kogo?
Dla dzieci, które mają:
  • wzmożoną lub obniżoną wrażliwością na bodźce (dotyk, ruch, bodźce wzrokowe, słuchowe),
  • niewłaściwy poziom uwagi,
  • obniżony poziom koordynacji ruchowej,
  • opóźniony rozwój mowy i zdolności językowych,
  • zbyt wysoki lub zbyt niski poziom aktywności ruchowej,
  • trudności w zachowaniu, kontaktach społecznych,
  • trudności w uczeniu się.
Integracja sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz z własnego organizmu. Mówiąc w skrócie, integracja sensoryczna pozwala segregować, porządkować i składać razem pojedyncze bodźce w pełne funkcje mózgu. Gdy funkcje te są zrównoważone, motoryka ciała łatwo dostosowuje się do otoczenia, umysł łatwo przyswaja informacje, a „dobre” zachowanie pojawia się w sposób naturalny. Integracja sensoryczna wpływa także na rozwój dziecka, zdolność do nauki i samoocenę.
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z istnienia trzech układów sensorycznych: dotykowego, przedsionkowego i prioprioceptywnego. Nie tylko powinny one funkcjonować prawidłowo, ale także ze sobą współpracować. W przeciwnym razie dziecko doświadcza kłopotów dotyczących interakcji z otoczeniem, a także rozpoznawania sygnałów wysyłanych przez własny organizm.

Układ dotykowy
Jak sama nazwa wskazuje, dotyczy on zmysłu dotyku. Pozwala na odczuwanie, czy dane obiekty są gorące czy zimne, ostre czy tępe, szorstkie czy gładkie. Układ ten umożliwia nam rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku, odczuwanie bólu, ciśnienie itp.

Układ przedsionkowy
Koordynuje on ruchy oczu, głowy i ciała. Pozwala nam balansować na równoważni, bujać się na huśtawce, koordynować ruchy obu stron ciała i łapać równowagę, gdy się potkniemy.

Układ prioprioceptywny
Korzysta on z danych dostarczanych przez mięśnie i stawy, aby informować mózg o pozycji ciała. Dzięki niemu możemy stać bez przewracania się, używać ołówka lub kozłować piłką.

W naszym ośrodku oferujemy możliwość diagnozy, indywidualne dopasowanie metod pracy do potrzeb dziecka oraz indywidualne zajęcia z terapeutą.

Zajęcia prowadzą:
Katarzyna Kraszewska-Młot
Karolina Seredocha
Anna Góra
Justyna Grican
Katarzyna Śliwińska
Regina Cytowicz-Pieślak
wróć