Wczytywanie strony
x Ta strona wykorzystuje pliki cookies m.in. do celów statystycznych. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki.
Terapia integracji sensorycznej
Dla kogo?
Dla dzieci, które mają:
  • wzmożoną lub obniżoną wrażliwością na bodźce (dotyk, ruch, bodźce wzrokowe, słuchowe),
  • niewłaściwy poziom uwagi,
  • obniżony poziom koordynacji ruchowej,
  • opóźniony rozwój mowy i zdolności językowych,
  • zbyt wysoki lub zbyt niski poziom aktywności ruchowej,
  • trudności w zachowaniu, kontaktach społecznych,
  • trudności w uczeniu się.
Integracja sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz z własnego organizmu. Mówiąc w skrócie, integracja sensoryczna pozwala segregować, porządkować i składać razem pojedyncze bodźce w pełne funkcje mózgu. Gdy funkcje te są zrównoważone, motoryka ciała łatwo dostosowuje się do otoczenia, umysł łatwo przyswaja informacje, a „dobre” zachowanie pojawia się w sposób naturalny. Integracja sensoryczna wpływa także na rozwój dziecka, zdolność do nauki i samoocenę.
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z istnienia trzech układów sensorycznych: dotykowego, przedsionkowego i prioprioceptywnego. Nie tylko powinny one funkcjonować prawidłowo, ale także ze sobą współpracować. W przeciwnym razie dziecko doświadcza kłopotów dotyczących interakcji z otoczeniem, a także rozpoznawania sygnałów wysyłanych przez własny organizm.

Układ dotykowy
Jak sama nazwa wskazuje, dotyczy on zmysłu dotyku. Pozwala na odczuwanie, czy dane obiekty są gorące czy zimne, ostre czy tępe, szorstkie czy gładkie. Układ ten umożliwia nam rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku, odczuwanie bólu, ciśnienie itp.

Układ przedsionkowy
Koordynuje on ruchy oczu, głowy i ciała. Pozwala nam balansować na równoważni, bujać się na huśtawce, koordynować ruchy obu stron ciała i łapać równowagę, gdy się potkniemy.

Układ prioprioceptywny
Korzysta on z danych dostarczanych przez mięśnie i stawy, aby informować mózg o pozycji ciała. Dzięki niemu możemy stać bez przewracania się, używać ołówka lub kozłować piłką.

W naszym ośrodku oferujemy możliwość diagnozy, indywidualne dopasowanie metod pracy do potrzeb dziecka oraz indywidualne zajęcia z terapeutą.

Zajęcia prowadzą:
Katarzyna Kraszewska-Młot - fizjoterapeuta, certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej, integracji bilateralnej, oligofrenopedagog, pedagog specjalny. Posiada doświadczenie w koordynowaniu zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Od 2012 zajmuje się terapią oraz rehabilitacją dzieci ze spektrum Autyzmu oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi dbając o rozwój dziecka we wszystkich sferach. Prowadzi szkolenia dla rodziców oraz nauczycieli z zakresu integracji sensorycznej.

Karolina Seredocha - logopeda, terapeuta integracji sensorycznej. Ukończyła studia licencjackie na kierunku logopedia na Uniwersytecie Warmińsko- Mazurskim w Olsztynie i obecnie kontynuuje naukę na studiach magisterskich. Jest absolwentką studiów podyplomowych z zakresu integracji sensorycznej, realizowanych w Wyższej Szkole Edukacji w Sporcie w Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie. Aby móc holistycznie spojrzeć na potrzeby swoich pacjentów, rozpoczęła także studia z pedagogii specjalnej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W ramach studiów magisterskich prowadzi badania na temat znaczenia arteterapii w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, a także wpływu integracji sensorycznej na rozwój mowy u dzieci z autyzmem. Rozwój osobisty jest dla Pani Karoliny bardzo ważny, dlatego regularnie uczestniczy w wielu kursach, warsztatach i konferencjach naukowych. Ukończyła m.in. szkolenie pt. „Funkcjonowanie dziecka z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego (APD) – możliwości diagnostyczne i terapeutyczne”, „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia: diagnoza-terapia-masaż” oraz „Praca z pacjentem z implantem słuchowym”, a także uczestniczyła w warsztatach pt. „Zastosowanie wybranych technik muzykoterapii neurologicznej (NMT) w pracy logopedy” oraz „Wykorzystanie elementów metody werbo- tonalnej w terapii dzieci z uszkodzeniami narządu słuchu”. W pracy wykorzystuje elementy Metody Krakowskiej oraz Metody Dobrego Startu. Interesuje się neurologopedią oraz wczesną interwencją terapeutyczną.

Anna Góra - nauczyciel terapeuta z ponad 23 letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i dorosłymi. Od pand 18 lat pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi jako nauczyciel, terapeuta. Dyplomowany oligofrenopedagog, nauczyciel wczesnej edukacji, tyflopedagog, surdopedagog, terapeuta Integracji Sensorycznej, specjalista Wspomagania rozwoju i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz Zespołem Aspergera, certyfikowany trener umiejętności społecznych TUS, a także certyfikowana makijażystka  Absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Wyższej Szkoły Informatyki i Ekonomii w Olsztynie, Olsztyńskiej Szkoły Wyższej w Olsztynie, Gdańskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej w Gdańsku , Kolegium Jagiellońskiego Toruńskiej Szkoły Wyższej, a także studentka studiów podyplomowych Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Ukończyła wiele kursów i szkoleń w dziedzinie terapii, pedagogiki, technik makijażu. Prywatnie mama dwóch nastolatków. Jej pasją jest zgłębianie wiedzy z zakresu psychologii, technik makijażowych.

Monika Bogusz - Pedagog, diagnosta, terapeuta Integracji Sensorycznej, trener SMYKO-MULTISENSORYKI®, specjalista wspomagania rozwoju i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz zespołem Aspergera, trener TUS. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu gimnastyki korekcyjno - kompensacyjnej. Posiada kwalifikacje z zakresu terapii ręki. Ukończone kursy szkolenia m.in.: ,,Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa”, ,,Ruch Rozwijający wg Weroniki Sherborne”, ,,Narzędzie M-CHAT-R/F - praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka”, ,,Funkcjonowanie dziecka z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego (APD) w szkole i w życiu codziennym - możliwości diagnostyczne i terapeutyczne”, ,,Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi problemami w nauce - Szkolny Program Interwencyjny Sally Goddard Blythe oparty o integrację odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP”, ,,Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – interwencja behawioralna”, ,,Stosowanie Profilu Psychoedukacyjnego (PEP-3-PL) w diagnozie funkcjonalnej dzieci ze spektrum autyzmu”, ,,Dziecko wiotkie – z obniżonym posturalnym napięciem mięśniowym – formy i sposoby oddziaływań terapeutycznych”, ,,Chód na palcach u dzieci w wieku rozwojowym – analiza problemu oraz sposoby korekcji”.

Katarzyna Śliwinska - pedagog specjalny - oligofrenopedagog, diagnosta, terapeuta Integracji Sensorycznej, specjalista wspomagania rozwoju i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz zespołem Aspergera, trener TUS. Obecnie kształci się w zakresie psychoterapii, w ramach 4-letniego szkolenia PSYCHOTERAPII TAŃCEM I RUCHEM w Instytucie DMT w Warszawie. Instruktorka Tańców w kręgu, instruktorka Edukacji somatycznej wg metody The Body/Think Process® (Polskie Stowarzyszenie Choreoterapii - PTT w Poznaniu). Autorka programów własnych oraz innowacji pedagogicznych z pogranicza tańca, terapii i integracji sensorycznej. W pracy terapeutycznej korzysta z holistycznego podejścia łączącego pracę z ciałem, emocjami, ruch autentyczny, self reg, mindfulness, rodzicielstwo bliskości. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami. Prowadziła liczne szkolenia dla nauczycieli, warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Ukończyła szereg szkoleń i warsztatów z zakresu diagnozy, terapii i edukacji. Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej w Warszawie. Obecnie pracuje w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 3 w Olsztynie.
wróć